آنتی اکسیدانهای طبیعی

توت
در درمان سنتی قدیمی عصاره توت سیاه را برای جلوگیری از آنفولانزا در شیشه آزمایشگاهی قرار می دادند. اما دانشمندان هشدار می دهند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است. خود میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و توانایی مبارزه با تورم را ممکن میسازد.

قلرچ

آیا قارچ عاری از مواد مغذی است؟ این ماده دارای مواد معدنی سلنیوم و آنتی اکسیدان ها است. سطوح پایین سلنیوم با افزایش خطر آنفلوانزای شدید ارتباط دارد . ریبوفلاوین و نیاسین ویتامینB موجود در قارچ برای سلامتی سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد .مطالعات جانورشناسی نشان داده اند که قارچ اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری و ضد تومور دارد.

توت

میوه هایی که رنگ تیره دارند مانند زغال اخته وشاه توت به عنوان یک غذای فوق العاده ، که سرشار از آنتی اکسیدان های موسوم به آنتوسیانین ها است می باشند. آنتی اکسیدان ها در مبارزه با پیری و بیماری های بدن به شما کمک می کند.توت را می توان اغلب به صورت آبمیوه یا مخلوطی همراه با شیرینی گرانولا استفاده کرد.

صدف

داروی مقوی غرایز جنسی است؟ روی ، ماده معدنی است که در صدف وجود دارد. پایین ترین میزان روی با ناباروری مردان در ارتباط است و به نظر می رسد روی اثرات ضد ویروسی دارد، اگر چه محققان نمی توانند آن را شرح دهند با این حال آنها می دانند که چندین وظایف سیستم ایمنی بدن از جمله درمان زخم ها را به عهده دارند.

هندوانه

هندوانه رسیده دارای مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و گلوتاتیون است. برای کمک به تقویت سیستم ایمنی بدن شناخته شده است که این مواد در قسمت گوشتی آن که در نزدیکی پوست است قرار دارند و با عفونت و گلوتاتیون مبارزه می کنند.

کلم

این منبع گلوتامین برای تقویت سیستم ایمنی است. کلم را می توان در طول ماه های زمستان براحتی و به ارزانی تهیه کرد. سعی کنید کلم از هر نوعی (سفید، قرمز، چینی) را به سوپ و خورش اضافه کنید وسعی کنید از آنتی اکسیدان ها برای افزایش ارزش غذایی استفاده کنید.

بادام

بادام به سیستم ایمنی بدن را افزایش وهمین طور اثرات ناشی از استرس را کاهش می دهد. ویتامین ای نیز به تقویت سیستم اسمنی بدن کمک می کند بهتر است هر روز از موادی که دارنده وتامین ای هستند ایتفاده بکنید. ریبوفلاوین و نیاسین، که از خانواده ویتامین های B هستند اثرات ناشی از استرس را می کاهند.

گریپ فروت

گریپ فروت دارای مقدار زیادی از ویتامینC است . علم ثابت کرده است که شما به راحتی می توانید از طریق غذاها به اندازه کافی ویتامین C را به تنهایی و بدون مکمل برای کمک به درمان سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده کنید با این حال گریپ فروت سر شار از ویتامین سی است اما اگر علاقه ای به آن ندارید پرتقال یا نارنگی را امتحان کنید.

جوانه گندم

ریشه ای که تازه رشد کرده است و جزئی از دانه گندم به حساب میاید که سرشار از مواد مغذی است. از این رو آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B در میان دیگر ویتامین ها جزء مواد معدنی حیاتی مهم می باشند. جوانه گندم نیز ترکیب خوبی از فیبر، پروتئین و برخی از چربی ها می باشد. در محصولات پخته شده و دیگر دسته بندی ها جوانه گندم را بطور منظم جایگزین آرد استفاده می کنند.

ماست کم چرب

مصرف روزانه یک ظرف کوچک ماست ،سرما خوردگی را کاهش می دهد .باید به تاریخ مصرف آن توجه کنید. بعضی از محققان بر این باورند که ممکن است سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماری ها تحریک کند. ویتامین D نیز اینچنین عمل می کند. مطالعات اخیرا در یافته اند که بین سطوح پایین ویتامین D و افزایش خطر ابتلا به سرما خوردگی و آنفولانزا ارتباطاتی دیده شده است.

سیر

سیر چندین آنتی اکسیدان ارائه می دهد که به مقابله با انواع بیماریها می پردازد. از جمله نشانه های سیر : پیلوری، باکتری است که با برخی از زخم ها و سرطان معده در ارتباط است.
نکات پخت و پز: پوست کندن، خرد کردن و قرار دادن آن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قبل از پخت و پزکه همین امر باعث فعال سازی آنزیم های آن می شود.

اسفناج

اسفناج غنی از مواد مغذی شناخته شده است. این مواد کمک می کند که بدن شما سلولهای جدیدی تولید کند و DNA را ترمیم کند و دارای فیبر و آنتی اکسیدان هایی مانند : ویتامین C می باشند. خوردن اسفناج خام و یا کمی پخته شده بیشترین سود را دارد.

چای

چای سبز یا سیاه؟ هر دو با بیماری های پلی فنول و فلاونوئیدها مبارزه می کنند . این آنتی اکسیدان ها به دنبال سلول مخرب ، رادیکال های آزاد و نابود کردن آنها هستند. به همان اندازه کافئین هم موثراست.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین مانند هویج دارای آنتی اکسیدان ،بتا کاروتن می باشد. همچنین ویتامین A داخل آن از پیری زودرس جلوگیری کرده و خطر ابتلا به برخی از سرطان ها را کاهش می دهد.

کلم بروکلی

به آسانی می توان در فروشگاه مواد غذایی آن را تهیه کرد . مطالعه نشان می دهد که یک ماده شیمیایی در بروکلی وجوو دارد که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می شود. علاوه بر این، سرشار از مواد مغذی است که از بدن در برابر آسیب ها محافظت می کند. کلم دارای ویتامین A، ویتامین C و گلوتاتیون است.

تهیه و تنظیم : المیرا رنجی
دپارتمان تحقیقات مرکز نوروفیدبک و بیوفیدبک آلومینا
http://www.irmind.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *